Red velvet

May 20, 2014

Hola, friends! The second edition of my collaboration with Kutshimutshi is here! I chose a pretty, deep-back red velvet dress and added a very special necklace to it, just to hang on my balcony and pretend I'm actually in a beautiful Italian palazzo or overlooking a Parisian street. For now, Tartu will have to do. 
What drew me to this dress was of course the bow finishing the back. But after I'd tried it on, I remembered that I once bought a very similar dress from some flea market with the idea of redesigning it in some way, possibly making it shorter and giving it a low back. My ideas didn't turn to reality and I sold the dress again. After my visit to Kutshimutshi, I'd like to think that the one I'm wearing here is the exact same dress and faith brought our ways together again. 

Terekest, sõbrad! Teine osa minu ja Kutshimutshi koostööst on siin! Seekord valisin punase sügava seljaosaga sametkleidi, mille juurde lisasin vaid ühe väga erilise kaelakee. Olesklesin oma rõdul ja teesklesin, et olen tegelikult mõnes imelises Rooma palazzos või vaatan Pariisi tänavaid. Praeguseks pean siiski vaid Tartuga läbi ajama.
Mind tõmbas selle kleidi juurde loomulikult seda ilusat seljaosa lõpetav lipsuke. Kuid kui olin kleiti selga proovinud, tuli mulle meelde, et ostsin kunagi väga sarnase punase sametkleidi mõnelt täikalt mõttega see ümber õmmelda ja lahedamaks teha, ilmselt kaalusingi peas lühemaks tegemist ja sügavat seljaosa. Kahjuks see ainult mõtteks jäigi ning peagi müüsin kleidi jälle kuskil maha. Pärast Kutshimutshis käimist meeldib mulle mõelda, et saatus on minu ja selle kleidi teed taas omavahel ristanud. 


 dress- kutshimutshi vintage

2 comments :

Thank you for all of your sweet comments! :)